Nenäpäivä-säätiölle uusi toiminnanjohtaja

12.08.2016
Riina Lipponen Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtajaksi.

Nenäpäivä-säätiön uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu Keskuskauppakamarin palvelujohtaja Riina Lipponen. Lipponen aloittaa tehtävässään 15.8.2016.

Keskuskauppakamarin palvelujohtaja Riina Lipponen, 43, on nimitetty Nenäpäivä-kampanjaa järjestävän Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtajaksi. Lipponen (KTM) on työskennellyt kahdeksan vuotta Keskuskauppakamarilla yritysten hyväksi. Viimeiset neljä vuotta hän on toiminut palvelujohtajana vastaten Keskuskauppakamarin kaupallisesta toiminnasta mm. tapahtumista, ansiomerkeistä, sidosryhmä- ja yritysyhteistyöstä.

Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtajana Lipponen keskittyy Nenäpäivän strategiseen johtamiseen, erityisesti kansanliikkeen ja varainhankinnan vahvistamiseen sidosryhmä- ja verkostoyhteistyön kehittämisen kautta:

”Nenäpäivän kasvua on ollut mahtava seurata. Ilolla ja innostuneena liityn tiimiin. Mukana on jo lukuisia verkostoja, joiden kanssa yhteistyössä kerätään varoja maailman lasten hyväksi. Nyt pääsen valjastamaan oman osaamiseni, verkostoni ja kokemukseni yritysyhteistyön kentältä ajankohtaisen, äärimmäisen tärkeän asian hyväksi. Näen erityisesti Nenäpäivän ja yritysten välisessä yhteistyössä valtavasti mahdollisuuksia tuleville vuosille,” Lipponen toteaa.

Nenäpäivä järjestettiin Suomessa ensimmäistä kertaa vuonna 2007. Suomen 10. Nenäpäivää vietetään 11.11.2016. Vuosien saatossa Nenäpäivästä on kehittynyt merkittävä kansanliike, joka kerää vuosittain jo yli kolme miljoonaa euroa maailman lasten hyväksi. Vuodesta 2012 lähtien Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtajana toiminut Anu Rapeli siirtyy syyskuun alusta alkaen uusiin tehtäviin, Suomen Easyfairsin maajohtajaksi. 

Nenäpäivä-säätiön hallituksen puheenjohtaja, Suomen UNICEFin pääsihteeri Marja-Riitta Ketola toivottaa Nenäpäivän toiminnassa mukana olevien järjestöjen puolesta uuden toiminnanjohtajan lämpimästi tervetulleeksi:

”Nenäpäivä on ollut todellinen menestystarina. Sen kehitystä on ollut kerrassaan mahtava seurata. Olemme iloisia, että saamme Riinan jatkamaan Nenäpäivän menestystarinaa. Haluamme tulevina vuosina tiivistää yhteistyötä yritysten kanssa entisestään. Riinalla on yritysyhteistyöstä vuosien rautainen kokemus.”

Uuden toiminnanjohtajan löytämisessä Nenäpäivä-säätiötä auttoivat Nenäpäivän yhteistyökumppanit VMP, Oikotie ja Monster.

 

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain loka-marraskuussa Nenäpäivä-kampanjan maailman lasten auttamiseksi. Nenäpäivä-säätiön toiminnassa ovat mukana Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Fida International, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yle tukee Nenäpäivä-kampanjaa ohjelmatoiminnallaan. Vuonna 2015 Nenäpäivä-keräyksen tulos oli yli 2,9 miljoonaa euroa.

Suomen 10. Nenäpäivä-kampanja käynnistyy 27.10.2016.
Kampanja huipentuu Nenäpäivään, jota vietetään perjantaina 11.11.2016.

Seuraa Nenäpäivää!

nenäpäivä.fi | #nenäpäivä
Facebook: Nenäpäivä | Twitter: @Nenapaiva_FI | Instagram: @nenapaiva_fi