2,16 miljoner euro insamlade när Näsdagen avslutas

12.11.2016

Den tionde Näsdagskampanjen i Finland kulminerade 2016 under den officiella Näsdagen 11.11. med Näsdagsshowen på Yle TV2.

Näsdagskampanjen, som arrangeras av Stiftelsen Näsdagen, och Yles Näsdagsshow samlade fram till Näsdagskvällen in sammanlagt ståtliga 2,16 miljoner euro bland finländarna för barnen i världen. Näsdagsinsamlingen fortsätter till slutet av året.

Kosta på dig ett skratt – bidra! www.näsdagen.fi/bidra

En otrolig mängd samfund, företag, kompisgäng och enskilda individer runt om i Finland deltog i 2016 års Näsdag.

De medel som samlas in under Näsdagsinsamlingen används av nio organisationer i deras långsiktiga utvecklingssamarbetsprojekt med målet att främja ett människovärdigt liv för barnen i världen.

Med stöd av Näsdagen arbetar Finlands UNICEF, Finlands Röda Kors, Kyrkans Utlandshjälp, Rädda Barnen, Plan International Finland, Fida International, Solidaritet, Finlands Fackförbunds Solidaritetscentral SASK och Finska Missionssällskapet oupphörligt för att hjälpa världens barn där hjälpen behövs som mest. Med hjälp av Näsdagen får barn runt om i världen en möjlighet till ett bättre liv.

Aktuellt